Wat is fysiotherapie
Betalingsvoorwaarden
Huisregels
Reglementen

Informatie over fysiotherapie en zorgverzekering

Iedere ingezetene van Nederland heeft wettelijk verplicht een basisverzekering voor ziektekosten. Daarnaast staat het iedereen vrij om bij de zorgverzekeraar van zijn of haar keuze aan aanvullende verzekering af te sluiten, voor situaties die niet onder de basisverzekering vallen. Fysiotherapie valt NIET binnen de basisverzekering. Een uitzondering hierop vormen echter de chronische aandoeningen, zoals die staan vermeld in de Lijst Borst. Deze vindt u op de site van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Om een zo duidelijk mogelijk inzicht te geven van de werking van het zorgstelsel geven wij u hieronder een schematisch overzicht.

Soort aandoening
Niet chronisch Chronisch
Niet aanvullend verzekerd Wel aanvullend verzekerd Niet aanvullend verzekerd Wel aanvullend verzekerd
Alle behandelingen voor eigen rekening Vergoeding uit aanvullende verzekering, voor zover hierdoor gedekt Eerste 20 behandelingen voor eigen rekening Eerste 20 behandelingen vergoed uit aanvullende verzekering, voor zover hierdoor gedekt